tisdag 20 augusti 2013

Äntligen tid för symöte


Äntligen tid, inspiration och ork att visa upp lite av vad jag gjort. Bloggen har legat i träda ett tag pga flytt från en äldre villa som vi bott i ca 22 år till lägenhet. Flytten gick av stapeln sista helgen i april. Jag tror sällan att jag varit så trött någon gång. Rensa, städa, rensa städa, hur mycket har man inte samlat på sig under alla år när man har haft plats. Pust! Sedan var det fullt upp med att komma i ordning, skola in barnen på skola, dagis och fritids. Lära känna omgivningarna mm, mm. Men nu börjar det likna något till slut i alla fall:-).
Just nu håller jag på att virka en döskallesjal, mönstret hittar ni här till en av döttrarna, den är riktigt rolig att göra men jag får vara rätt så koncentrerad när jag håller på med den. Det går absolut inte att titta på TV samtidigt.



Har även hållit på med lite återbruk. Hittade ett gammalt påslakan i flanell alldeles lägligt när min dotter berättade att mitt lilla barnbarn behövde fler "nussefiltar" i lite tunnare bomullsflanell. Så jag klippte till ett par bitar, ca 70 x 80 cm och sydde på maskin runt kanterna och för att piffa till det hela lite så sydde jag även dit hans namn på filtens fyra hörn. Jag blev riktigt nöjd med resultatet:-).


2 kommentarer: