tisdag 6 november 2012

Symöte - Grytlappar

Har i i veckan virkat på dessa färgglada grytlappar, och i går kväll vart de helt klara. Perfekt till dagens symöte, dessutom hänger de redan i köket på plats för at användas. Grytlappar är verkligen något som det är åtgång på i vårt hem. Det ser så fint ut när det hänger rena och fräscha grytlappar i köket. Så det är tur att jag gillar att göra dem. Perfekt att göra emellan lite större arbeten. Garnet jag använt är Drops Paris, ett perfekt garn till grytlappar. Det blir lagom tjocklek på dem och så finns garnet i en mängd fina färger.
I dag tittar faktiskt solen fram lite här, det var verkligen ett tag sedan, en riktigt härlig höstdag med hög och klar luft.
Nu är det för mig att börja göra lite dockkläder som jag lovat vår lilla Alva. Jag har lite stickmönster här hemma som jag ska börja med, men jag tar tacksamt emot tips om någon känner till någon bra sida på nätet med bra mönster. Jag har letat lite men inte hittat något riktigt bra.



6 kommentarer:

  1. Så fina grytlappar. Härliga färger!

    SvaraRadera
  2. Det skulle man göra många, för man har alltid förlite, snygga.

    SvaraRadera
  3. Så fina! Jag håller också på med en grytlapp, presenteras när den är färdig!

    SvaraRadera
  4. Jättefina grytlappar! Själv måst jag fixa bättre krokar i köket innan jag får göra nya :-)

    SvaraRadera
  5. Fina :)

    Oj vad du har skrivit som jag har missat... Riktigt mycket kreativitet, härligt!

    Kram / Vanja

    SvaraRadera
  6. Vilka fina och färgerna passar så fint ihop!

    SvaraRadera