tisdag 11 september 2012

Liten hundtröja

 
 
 
 
Så vart jag klar med den lilla hundtröjan till dotterns Jack Russel. Blev riktigt nöjd med resultatet. Eftersom han använder sele så maskade jag av några maskor mitt på ryggen så det blev ett lagom stort hål så att man kan knäppa kopplet där. Garnet jag använde var DROPS Eskimå Print som ni hittar här. Mönstret kommer också från DROPS Design och det hittar ni här. 
Nu är det dags att börja på nästa stickprojekt, en babyfilt till ett litet barnbarn som beräknas komma någon gång i början på november. Få se om jag hinner att sticka något mer eller om jag kanske ska vänta och se vad det blir först, det är sååå spännande.
Nu är det snart dags att börja med middagen, och idag ska det bli en mustig köttsoppa på lamm med lite gott vitlöksbröd till.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar