tisdag 21 februari 2012

Syföreningsmöte

Så är koftan nästan helt klar "jippi jag klarade det" nu är det bara att fästa trådar, sy ihop ärmar och sy i knappar. Jag känner mig riktigt nöjd nu. Jag var ju lite osäker på om jag skulle fixa det hela men, det hela gick mycket lättare än vad jag trodde det skulle göra.
Denna syföreningstisdag är vädret helt underbart här, det känns att det finns hopp om våren nu. Tänk att få kunna gå ut och sätta sig mot husväggen med en stor kopp te i handen och bara njuta. Längtar....

12 kommentarer:

  1. Oj vilken söt kofta! Och vilken härlig färg. Vad är det för mönster?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mönstret kommer från SandnesGarn och garnet är mini duett. Mönstret finns i ett häfte som heter 0912 baby/barn/voksne. I häftet ingår det jätte många fina mönster, både stickat och virkat. Det kostade endast 30 kr och finns på GeÅs Gula Huset i Kinnarp 0515-331 86, tror säkert det går att få det hemskickat om man bor långt ifrån.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Vilken vacker kofta! Duktiga du. Visst längtar vi efter våren nu. Igår tog jag första té koppen ute. Härligt med fågelkvitter och sol. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Jag gillar mönstret!

    SvaraRadera
  4. Å så ljuvlig. Härlig vårkänsla :)

    SvaraRadera
  5. Superfin kofta! Härligt vårig! :)

    SvaraRadera
  6. Nej men titta vilken fin liten kofta. Det ligger mycket jobb bakom den förstår jag!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Så fantastiskt söt! Kanske ska man prova på att göra en sådan. Jag har ju precis avslutat en annan babykofta, så det kan ju passa bra. Man måste hålla sig sysselsatt. Ha det så bra.

    SvaraRadera
  8. Jag håller med de andra! Verkligen jättefin... Den matchar fint till duken den ligger på också ;)

    Blir lite nostalgisk... kommer ihåg när jag själv höll på att sticka/virka babykläder, men det var till mina barn, så det var GANSKA längesen!

    Kram

    SvaraRadera